Grafický manuál
Grafický manuál
Grafický manuál
Grafický manuál je kompletní souhrn vizuálního stylu Vaší značky. Určuje barevnost použitou pro webové stránky nebo propagační materiály. Dále také určuje druh fontu a jeho velikost. Může také zahrnovat jednotlivé grafické prvky použité na Vašem webu nebo v reklamách. Rozšířená verze také zahrnuje instrukce, jak následně pracovat s logem, a jednotlivé možnosti jeho použití.
Jinými slovy jedná se o souhrn grafických prvků, který zaručí jednotnost veškerých grafických materiálů spojených s Vaší značkou.
Grafický manuál může být vytvořen úplně od základu, nebo může vycházet z již zavedené vizuální identity.
Průběh spolupráce
- Vstupní konzultace, na které od Vás získáme všechny potřebné informace pro zahájení naší práce. Ptáme se na Vaše potřeby, cíle i preference ohledně tvorby Vašeho vlastního grafického manuálu. Následně uzavřeme naši spolupráci.
- Následuje příprava veškerých podkladů pro práci.
- Samotná realizace grafického manuálu.
- Konzultace ohledně vytvořeného manuálu a případné doladění detailů podle Vašich představ.
- Odevzdání finální verze kompletního grafického manuálu.
Grafický manuál zahrnuje
Kompletní grafický manuál stanoví Vaše firemní barvy, druh a velikost fontu, konkrétní grafické prvky či práci s logem a možnosti jeho využití. Výstupem grafického manuálu je digitální soubor (po domluvě však může být i tištěný ve formě sešitu či knížky), který slouží jako podpora pro udržení jednotného vizuálního stylu značky. Pokud žádnou vizuální identitu ještě nemáte, bude Vám v rámci tvorby manuálu kompletně vytvořena.
Typy grafického manuálu
Existují 3 typy grafického manuálu, které jsou rozdělené podle rozsahu služby. Dělí se na jednoduchý, základní a rozšířený.
Co Vám grafický manuál přinese
> Grafický manuál vybuduje kompletní a jednotnou identitu Vaší firmy.
> Grafický manuál také stanoví konkrétní grafické prvky, které se budou používat napříč celou Vaší online prezentací.
> Pomůže Vám udržet Váš vlastní vizuální styl a díky jednotné vizuální identitě se odlišit od Vaší konkurence.
> Jednotný grafický styl působí profesionálně, důvěryhodně a dokáže přitáhnout pozornost potenciálních zákazníků či klientů.
> Pokud se v budoucnu rozhodnete pro realizaci dalšího grafického projektu, tak vytvořený grafický manuál může sloužit jako předloha a ušetří Vám čas i náklady spojené s realizací projektu.
Typy grafického manuálu
Existují 3 typy grafického manuálu, které jsou rozdělené podle rozsahu služby. Dělí se na jednoduchý, základní a rozšířený.
Jednoduchý
Jednoduchý grafický manuál v podstatě zahrnuje pouze stanovení firemních barev a výběr druhu a velikosti fontu. Dále obsahuje jeden či dva konkrétní grafické prvky. Může se jednat o slider na web či button.
Základní
Základní grafický manuál obsahuje všechny prvky jednoduchého manuálu, ale zároveň zahrnuje více konkrétních grafických prvků, které budou pro Vaši prezentaci v online světě potřeba. Jedná se například o buttony či dlaždice článků na Vaše webové stránky. Případně mohou být jednotlivé položky vypracované i ve více barevných variantách.
Rozšířený
Rozšířený grafický manuál spojuje všechny prvky jednoduchého i základního manuálu, navíc pak také zahrnuje podrobnou instruktáž, jak pracovat s logem a obecně s Vaší novou vizuální identitou. To se bude hodit i při realizaci dalších grafických projektů v budoucnosti.