Po prvním jarním měsíci přichází čas vám představit novinky v oblasti marketingu. Co přináší Instagram? Jaké inovace lze očekávat od SeznamBot? A kdo může být váš nový asistent? V tomto článku vám přiblížíme tyto a další zajímavé novinky z marketingového světa.
- Instagram pracuje na nové funkci, která umožní publikovat Reels s více snímky v jedné řadě. Tato funkce nabízí více prostoru pro prezentaci produktů, služeb nebo jiného obsahu, který chcete sdílet. Instagram aktuálně testuje tuto novinku s vybranými uživateli a firmami.
- Nyní Instagram umožňuje vytvářet nálepky typu výstřižků i z videí. To znamená, že můžete vytvářet animované samolepky z jakéhokoliv videoklipu, který jste sdíleli. Stejně jako u nálepek vytvořených z fotografií, můžete vytvořit samolepku jak ze svého vlastního obsahu, tak z obsahu ostatních uživatelů. Avšak tvůrce obsahu musí udělit souhlas k vytvoření výřezu z jeho videa.
- Instagram přináší možnost úpravy odeslaných zpráv až do 15 minut po jejich odeslání. Pokud tedy po odeslání zprávy zjistíte chybu nebo si přejete něco doplnit či opravit, máte nyní dostatek času na to, abyste provedli potřebné úpravy.
X (Twitter)
- Twitter nedávno spustil možnost volání (hlasově i přes video) pro placené účty. Nyní se však potvrzuje, že tato funkce začíná být dostupná i pro účty zdarma. Je možné, že nástup této funkce bude pomalejší a bude trvat déle, než se dostane ke všem uživatelům. Důležité je, že nastavení zůstává stejné, takže neexistuje rozdíl mezi placenou verzí a bezplatnou verzí.
- Mezitím se začíná hovořit o další funkcionalitě. X by mělo totiž nejspíše nabídnout e-mailové schránky.
SeznamBot
- Seznam rozšířil svou platformu pro webmastery Webmaster Tools o novou funkci nazvanou pokusné stažení robotem. Funguje to tak, že jednoduše zadáte URL svého webu a kliknete na tlačítko stáhnout. Tím získáte možnost vidět, jaký text a HTML kód je vidět pro SeznamBota. Tato funkce vám umožňuje objevit nedostatky na vašem webu a upravit váš web tak, aby byl co nejatraktivnější pro vyhledávače a co nejpřívětivější pro návštěvníky.
Consent Mode V2
- Od března 2024 by měl mít každý na svém webu implementovaný tzv. Consent Mode V2, konkrétně ve známé cookie liště. Tato změna souvisí s novým nařízením EU nazvaným Digital Marketers Act. Pro více informací si můžete přečíst náš článek, kde se tomuto tématu věnujeme dopodrobna.
Threads
- Aplikace Threads je v Česku dostupná už několik týdnů a celosvětově si získává velkou popularitu. Meta nedávno odhalila, jak fungují algoritmy této aplikace a jak systém rozhoduje o tom, které příspěvky se uživatelům zobrazí. Nejdůležitějšími faktory jsou stejně jako u ostatních aplikací Mety počet liků, odpovědí a sledování.
Meta
- Meta spustila testování nové funkcionality, která umožňuje uživatelům zveřejňovat příspěvky napříč aplikacemi Facebook a Threads. Tímto způsobem bude mnohem snazší sdílet obsah mezi oběma platformami a oslovovat tak širší publikum. V nástroji pro vytváření příspěvků na Facebooku bude nově k dispozici možnost zveřejnit daný obsah také v aplikaci Threads.
ChatGPT
- Nově si z ChatGPT můžete udělat svého hlasového asistenta. Nástroj se naučil předčítat odpovědi v mobilní i desktopové verzi, a to ve 37 jazycích včetně češtiny. Tato funkce je dostupná jak pro ChatGPT-3.5, tak i pro prémiovou verzi ChatGPT-4.