Měsíc březen přinesl zase spoustu zajímavých novinek ze světa online marketingu, sociálních sítí i influencer marketingu. Ten se těší stále větší oblibě, protože zákazníci stále více nakupují na doporučení svých oblíbených influencerů. Instagram zavádí novou funkci Channels, díky které se rychle a přehledně dozvíte o všech tématech či značkách, které vás zajímají.
Sociální sítě
- Facebook je pořád jednou z nejdůležitějších sociálních sítí pro menší a střední firmy spolu s Instagramem v navazování vztahů se zákazníky. Právě Facebook a Instagram jsou klíčové sociální sítě pro získávání nových zákazníků a budování vztahu s nimi.
- Údaje o zobrazování reklam na Facebooku budou ještě transparentnější. Meta totiž aktualizovala panel „Proč se mi tato reklama zobrazuje?“, který obsahuje důležité informace o cílení reklamních kampaní a o tom, jak se reklamy zobrazují jednotlivým uživatelům.
- Instagram zavedl novou funkcionalitu Channels, která nabízí kanály skupinových zpráv v aplikaci s informacemi o různých značkách, lidech či tématech. Díky této nové funkci můžete získat přehledné informace o tom, co vás právě zajímá.
- Instagram jde tak trochu ve stopách TikToku. Nově totiž i tvůrci klipů Reels budou moci dostávat dárky od svých fanoušků, jako je tomu již teď na streamech na TikToku, a tím si vydělávat nějaké peníze.
TikTok
- TikTok plánuje nabídnout uživatelům novou funkci – a to funkci placeného obsahu.
- Co se týče Twitteru, tak ten by měl v následujících měsících začít budovat novou platební platformu.
- Brusel kritizuje Twitter kvůli boji proti dezinformacím.
Influencer Marketing
- Spolupráce značek s influencery nese stále větší úspěch. V posledních letech se influencer marketing těší větší oblibě, a ani se není čemu divit. Propagace produktů influencery je u jejich fanoušků velmi úspěšná – až 80% uživatelů dokončí nákup poté, co viděli, že jejich oblíbený influencer daný produkt doporučil.
- Z pohledu věrohodnosti je v očích fanoušků pro reklamní obsah nejúspěšnější YouTube.
- Častokrát se ale stává, že influenceři placené spolupráce nepřiznávají – například Francie představí nové zákony, které budou tento typ reklamy regulovat.